… دستـــــــــــــــان مـــــــــــــــن قبل از این‌که تــــــــــــــــــــــــــــــو را بگیرند چه می‌کردند؟…!

اتفاق‌ها در ذهن من پررنگ‌تر و شفاف‌تر و هیجان‌انگیزترند. در زندگی واقعی اما همه‌چیز دو پرده مات‌تر است، معمولی‌تر. اتفاق، می‌افتد و تو با خودت فکر می‌کنی ارزش این‌همه تب و انتظار را داشته؟

در این زمانه دیگر از اتفاق‌های بزرگ خبری نیست. به‌یادماندنی‌ترین خاطراتم در لحظات بی‌خبری و بی‌انتظاری اتفاق افتاده است. باید از خارق‌العاده کردن چیزها و آدم‌ها در ذهنم دست بردارم. شاید راز مهم زندگی همین باشد. زندگــــــــــــــی کردن در لحظــــــــــــــه، پذیرفتن رویدادها همان‌طور که هستند، و منتظر هیچ واقعه‌ی بزرگی نماندن…!

(سیلویا پلات)

این نوشته در دلتنگی ها ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

7 پاسخ برای … دستـــــــــــــــان مـــــــــــــــن قبل از این‌که تــــــــــــــــــــــــــــــو را بگیرند چه می‌کردند؟…!

  1. یکه نویس :گفت

    زمانی سعی می‌کردم برای کسی اتفاق بیافرینم، چیزی شبیه سورپرایز و چه کارها که نکردم
    حالا وقتی به اون روزها فکر میکنم میبینم او فقط نظاره میکرد خیلی وقت بود که برایم کاری نمی‌کرد!
    یکطرفه فایده ای ندارد…

  2. ayda :گفت

    سیلویا پلات نه فرزندم، سیلویا پرینت!

  3. ayda :گفت

    نه آنکور، اون نوشته مال سیلویا پلات نیست، من نوشته‌مش: http://elcafeprivada.blogspot.com/2011/02/blog-post.html

    حالا بماند که تو بدون لینک گذاشتی تو وبلاگت بدون ذکر منبع، لااقل اون پایین ش ننویس سیلویا پلات!

    • آنکور :گفت

      . دستـــــــــــــــان مـــــــــــــــن قبل از این‌که تــــــــــــــــــــــــــــــو را بگیرند چه می‌کردند؟…!

      … من به آنهايی که عميقتر می انديشند٬ بهتر مينويسند بهتر نقاشی ميکنند بهتر اسکی ميکنند دوست داشتن را بهتر بلدند و بهتر از من زندگی میکنند غبطه ميخورم.
      فکر ميکنم آدم به درد بخوری هستم٬ فقط چون اعصاب بينايی دارم و سعی ميکنم هر آن چه ميبينم و درک ميکنم بنويسم٬ چه احمقی !
      ميتوانم انتخاب کنم که فعال و پر جنب و جوش و شاد باشم يا منفعل و بدبين و افسرده. يا حتی با تلفیقی ميان این دو حالت خود را آزار بدهم…!

      … وقتی که ما احساس می‌کنیم همه‌چیز را می‌خواهیم، احتمالا به‌این دلیل است که به‌طور خطرناکی نزدیک به نخواستن هیچ‌چیز هستیم…!

      … برگشته‌ام خانه. موهایم را شانه زده‌ام. لباس خواب به تن کرده‌ام و منتظرم خوابم ببرد. امشب میهمانی رونمایی بود. کتابم چاپ شد، بالاخره. مدت‌ها بود منتظر فرارسیدن چنین شبی بودم. حالا آن شب فرا رسیده، تمام شده و منتظرم خوابم ببرد. سرخورده‌ام؟ نمی‌دانم. انتظار داشتم منتقد دیلی تلگراف برایم هورا بکشد؟ نمی‌دانم. تنها این را می‌دانم که اتفاق‌ها در ذهن من پررنگ‌تر و شفاف‌تر و هیجان‌انگیزترند. در زندگی واقعی اما همه‌چیز دو پرده مات‌تر است، معمولی‌تر. اتفاق، می‌افتد و تو با خودت فکر می‌کنی ارزش این‌همه تب و انتظار را داشته؟ انتشار نخستین رمان، سفر، جدایی، بازسازی خانه‌ی چوبی کنار دریا، ملاقات‌های پی‌درپی با ریچارد، همه‌شان معمولی‌تر از آن بود که در ذهنم ساخته بودم. در این زمانه دیگر از اتفاق‌های بزرگ خبری نیست. به‌یادماندنی‌ترین خاطراتم در لحظات بی‌خبری و بی‌انتظاری اتفاق افتاده است. باید از خارق‌العاده کردن چیزها و آدم‌ها در ذهنم دست بردارم. شاید راز مهم زندگی همین باشد. زندگــــــــــــــی کردن در لحظــــــــــــــه، پذیرفتن رویدادها همان‌طور که هستند، و منتظر هیچ واقعه‌ی بزرگی نماندن…!

      خاطرات سیلویا پلات / سیلویا پلات / مترجم : مهسا ملک مرزبان

  4. ayda :گفت

    :))))))))
    عجب احمقایی‌ان. اینا رفتن سرچ کردن، به مطلب من رسیدن، تشخیص ندادن سیلویا پرینت با سیلویا پلات فرق داره، اونو به عنوان متن سیلویا پلات بیچاره گنجوندن تو مطلب‌شون.

    http://www.sabadnews.com/artnews/index.php?news=111322&t=%DA%86%D8%A7%D9%BE-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

    http://rahelehmp.blogfa.com/

    http://maralamiri.blogfa.com/

    پاراگراف اول، که حتا کامل هم نیست، مال سیلویا پلاته، اما پاراگراف بعدی نوشته ی منه فرزندم.

پاسخی بگذارید

